Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Składanie wniosków o zmianę porządku obrad.
a)
Włączenie do porządku obrad pkt. Podjęcie uchwały w sprawie dotacji celowej dla Samorządowego Ośrodka Kultury w Alwerni
2.
2.Włączenie do porządku obrad pkt. Podjęcie uchwały w sprawie dotacji celowej dla Samorządowego Ośrodka Kultury w Alwerni
3
3. przeniesienie pkt 25 po pkt 17
a)
4.włączenie do porzadku obrad uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/51/2023 z dnia 25 maja 2023 rr. w sprawie przyznaniadotacji celowej dla Ochotniczej Strazy Pożarnej w grojcu na zakup 15 sztuk hełmów dla strażaków -ratownilków.
4.
5.zmiana nazwy uchwały w pkt 25 podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „GROJEC PÓŁNOC”
5.
Przyjęcie porządku obrad.
6.
Wystąpienia przybyłych gości.
7.
Sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Alwernia.
8.
Informacja na temat działalności Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Alwernia w 2022 r.
9.
Składanie wniosków o wprowadzenie poprawek i sprostowań w protokole z VII Sesji Rady Miejskiej.
10.
Przyjęcie protokołu z VII Sesji Rady Miejskiej.
11.
Wystąpienia przedstawicieli Sołectw Gminy Alwernia.
12.
Debata nad raportem o stanie Gminy Alwernia za 2022r.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Gminy Alwernia wotum zaufania.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania
z wykonania Budżetu Gminy Alwernia za rok 2022.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Alwernia za rok 2022.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Alwernia na 2023r.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Brodłach na zakup agregatów powietrznych butlowych z sygnalizatorami bezruchu.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy Alwernia za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz odbierania odpadów komunalnych.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Chrzanowskiemu na realizację zadania: „Remont odcinka DP 1021Kul. 3-go Maja w Kwaczale”.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości budżetu obywatelskiego na zadania do zrealizowania w 2024 roku.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do sprawy wyboru ławników sądowych.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Radnych Rady Miejskiej w Alwerni w skład Kapituły podejmującej uchwałę w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Alwernia” oraz wpisu do Złotej Księgi Gminy Alwernia.
25.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli kontynuacji członkostwa w Lokalnej Grupie Działania „Partnerstwo na Jurze”.
26.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Alwernia oraz miejscowości Grojec, Kwaczała, Nieporaz, Poręba Żegoty i Regulice.
27.
Informacja z pracy Burmistrza Gminy Alwernia za okres międzysesyjny.
28.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.
29.
Odpowiedzi Burmistrza Gminy Alwernia na zapytania i interpelacje radnych.
30.
Odczytanie i rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Miejskiej w Alwerni.
31.
Informacje, oświadczenia, komunikaty.
32.
Podjęcie uchwały w sprawie dotacji celowej dla Samorządowego Ośrodka Kultury w Alwerni
33.
Podjęcie uchwały w sprawie dotacji celowej dla Samorządowego Ośrodka Kultury w Alwerni
34.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/51/2023 z dnia 25 maja 2023 r. w sprawie: przyznania dotacji celowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Grojcu na zakup 15 sztuk hełmów dla strażaków – ratowników.
35.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „GROJEC PÓŁNOC”
36.
przekazanie skargi Ministerstwa Klimatu na działanie Burmistrza Gminy na Komisję Skarg,Wniosków i Petycji