Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Składanie wniosków o zmianę porządku obrad.
a)
zmiana w porządku obrad poprzez zmianę treści pkt. 23 porządku obrad na: Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Brodłach na zakup pojazdu typu quad.
b)
zmiana w porządku obrad poprzez wyłączenie pkt 14 z porządku obrad.
4.
Przyjęcie porządku obrad.
5.
Wystąpienia przybyłych gości.
6.
Składanie wniosków o wprowadzenie poprawek i sprostowań w protokole z XI Sesji Rady Miejskiej.
7.
Składanie wniosków o wprowadzenie poprawek i sprostowań w protokole z XII Sesji Rady Miejskiej.
8.
Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Miejskiej.
9.
Przyjęcie protokołu z XII Sesji Rady Miejskiej.
10.
Wystąpienia przedstawicieli Sołectw Gminy Alwernia.
11.
Informacja z pracy Burmistrza Gminy Alwernia za okres międzysesyjny.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Alwernia na 2025 r.
13.
Podjęcie uchwały sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy części ulicy Henryka Pobożnego w Kwaczale.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „ Projekt Założeń do Zaopatrzenia w Ciepło, Energię Elektryczną i Paliwa gazowe dla Gminy Alwernia.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2026.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie :Roczny program współpracy Gminy Alwernia z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2026.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności mieszkańców Gminy Alwernia za pobyt w mieszkaniach treningowych lub wspomaganych oraz ośrodkach wsparcia.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia z pomocy społecznej.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 oraz podwyższenia kwoty kryterium dochodowego i ustalenia zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia
w ramach realizacji tego programu.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Program Wspierania Rodziny w Gminie Alwernia na lata 2026-2028.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały dot. utworzenia jednostki budżetowej o nazwie: Centrum Usług Społecznych w Alwerni poprzez przekształcenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Alwerni w Centrum Usług Społecznych w Alwerni oraz nadania jej statutu.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Brodłach na zakup pojazdu typu quad.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Grojcuna zakup spalinowej sprężarki powietrza do napełniania butli.
25.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.
26.
Odpowiedzi Burmistrza Gminy Alwernia na zapytania i interpelacje radnych.
27.
Odczytanie i rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Miejskiej w Alwerni.
28.
Informacje, oświadczenia, komunikaty.