Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Składanie wniosków o zmianę porządku obrad.
4.
Przyjęcie porządku obrad.
5.
Wystąpienia przybyłych gości.
6.
Składanie wniosków o wprowadzenie poprawek i sprostowań w protokole z IX Sesji Rady Miejskiej.
7.
Przyjęcie protokołu z IX Sesji Rady Miejskiej.
8.
Wystąpienia przedstawicieli Sołectw Gminy Alwernia.
9.
Informacja z pracy Burmistrza Gminy Alwernia za okres międzysesyjny.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Alwernia na 2025 r.
11.
Podjęcie uchwały sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji Komendy Wojewódzkiej w Krakowie z przeznaczeniem na zakup pojazdu służbowego na potrzeby Komisariatu Policji w Alwerni.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Zakładowi Usług Komunalnych w Alwerni Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością obowiązkowego zadania własnego gminy w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Alwernia na lata 2025-2029.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr. VII/52/2025 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 26 czerwca 2025 r. w sprawie pomocy finansowej Powiatowi Chrzanowskiemu na realizację zadania: „Przebudowa części DP 1026K ul. Korycińskiego w Alwerni w dwóch odcinkach”.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2026 r.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę fragmentu nieruchomości niezabudowanej oznaczonej nr działki 1510/1 o pow. 0,3345 ha (do dzierżawy 0,02 ha) obręb Alwernia, gmina Alwernia pod usytuowanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej oznaczonej nr działki 887/14 o pow. 0,1108 ha obręb Okleśna, gmina Alwernia.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej oznaczonej nr działki 887/11 o pow. 0,1158 ha obręb Okleśna, gmina Alwernia.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć realizowanych przez pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Alwernia.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć realizowanych przez nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Alwernia.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania zniżek oraz ich rozmiaru w realizacji obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin nauczycielom zajmującym stanowiska w przedszkolach oraz w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Alwernia, jak również zasad całkowitego ich zwolnienia od obowiązku realizacji zajęć.
22.
Podjęcie uchwały rozpatrzenia skargi na działanie Burmistrza Gminy Alwernia.
23.
Przyjęcie sprawozdania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2024 rok dla Gminy Alwernia.
24.
Przyjęcie sprawozdania -Ocena Zasobów Pomocy Społecznej (CUS).
25.
Informacja o złożonych interpelacjach i zapytaniach.
26.
Odpowiedzi Burmistrza Gminy Alwernia na zapytania i interpelacje radnych.
27.
Odczytanie i rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Miejskiej w Alwerni.
28.
Informacje, oświadczenia, komunikaty.