Sesję otworzył Przewodniczący Rady, witając Burmistrza, Sekretarz oraz Skarbnika gminy, radnych, sołtysów i przybyłych gości, w tym Burmistrza Gminy Głogówek, Piotra Bujaka oraz radnego powiatowego Leszka Kuklę. Stwierdzono ważność obrad, absencja dwóch radnych została odnotowana.
Na wniosek Burmistrza, wprowadzono zmiany do porządku obrad, przesuwając punkt dotyczący informacji z pracy Burmistrza na siódmy punkt oraz dodając uchwałę o udzieleniu pomocy finansowej dla Głogówka. Porządek obrad został jednogłośnie przyjęty przez 13 radnych.
Burmistrz Głogówka, Piotr Bujak, przedstawił sytuację powodziową w swojej gminie, dziękując za wcześniejszą pomoc ze strony Alwerni. Podkreślił ogromne straty materialne oraz potrzebę wsparcia finansowego, które zostało podjęte w kolejnych punktach obrad.
Protokół z VII sesji został przyjęty jednogłośnie przez 13 radnych.
Burmistrz Alwerni przedstawiła działania podejmowane od ostatniej sesji, w tym podpisanie umowy na remont kapliczki oraz organizację wydarzeń kulturalnych. Informacja została przyjęta jednogłośnie przez 14 radnych.
Nie zgłoszono wystąpień.
Przedstawiono projekt uchwały o udzieleniu pomocy finansowej w wysokości 30 tysięcy złotych dla Głogówka w związku z usuwaniem skutków powodzi. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przez 13 radnych.
Przedstawiono projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały w sprawie wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki KZN SIM. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przez 14 radnych.
Zaprezentowano projekt zmiany studium, które dotyczyło obszaru Grojca. Po długiej dyskusji, w której poruszano kwestie ochrony środowiska oraz możliwości rozwoju, uchwała została przyjęta, głosowało 11 radnych, 4 wstrzymało się.
Podjęto uchwałę w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Alwerni oraz okolicznych miejscowości. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Przedstawiono projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2024. Zmiany dotyczyły zarówno dochodów, jak i wydatków. Uchwała została przyjęta przez 14 radnych.
Podjęto uchwałę w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przez 15 radnych.
Przedstawiono raport z realizacji programu Ochrony Środowiska za lata 2022-2023. Uchwała w tej sprawie została przyjęta jednogłośnie przez 14 radnych.
Podjęto uchwałę w sprawie gminnego programu na rok 2025. Uchwała została przyjęta przez 15 radnych.
Uchwała dotycząca rocznego programu współpracy na rok 2025 została przyjęta jednogłośnie przez 15 radnych.
Rada Miejska nadała tytuł Honorowego Obywatela Gminy Alwernia Pani Halinie Jarczyk. Uchwała została przyjęta przez 13 radnych, jeden radny się wstrzymał.
Pani radna Maria Kumala zgłosiła interpelację w sprawie działalności w kamieniołomie w Mirowie. Burmistrz potwierdziła podjęcie działań w tej sprawie oraz informowała o zgłoszeniach do odpowiednich organów.
Burmiatrz odpowiedziała na interpelacje, informując o działaniach podejmowanych w związku z kamieniołomem oraz o współpracy z odpowiednimi instytucjami.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim uczestnikom i zamknął obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Alwerni.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.