Dnia 19 grudnia 2024 r. odbyła się IX Sesja Rady Miejskiej w Alwerni, którą otworzył Przewodniczący Rady, stwierdzając prawomocność obrad. Na sesji obecni byli Burmistrz, Wiceburmistrz, Skarbnik, Sekretarz oraz zaproszeni goście, w tym Dyrektorzy Szkół, Przedszkoli, Biblioteki oraz Dyrektor Szpitala Powiatowego w Chrzanowie, Pan Artur Baranowski.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (13 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się).
Pierwszym punktem po przyjęciu porządku obrad były wystąpienia przybyłych gości. Pan Dyrektor Szpitala Powiatowego, Artur Baranowski, podziękował Radzie za wsparcie finansowe dla szpitala, które pozwoliło na wymianę łóżek oraz przeprowadzenie remontów. Przekazał również dane statystyczne dotyczące pacjentów z gminy Alwernia, informując o liczbie przyjęć oraz porad w szpitalu.
Przyjęto protokół z VIII sesji Rady Miejskiej bez uwag (13 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się).
W kolejnej części sesji sołtysi złożyli życzenia z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia, dziękując za współpracę oraz wyrażając wdzięczność mieszkańcom za zaangażowanie w życie lokalnych społeczności.
Burmistrz Gminy Alwernia przedstawiła informacje o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym, w tym uczestnictwie w konferencjach oraz spotkaniach dotyczących ochrony środowiska i planowania przestrzennego. Podano również informacje o jarmarku bożonarodzeniowym oraz o nowym transporcie publicznym.
Najważniejszym punktem sesji była uchwała budżetowa na rok 2025. Po szczegółowym omówieniu planowanych wydatków i dochodów, w tym inwestycji w infrastrukturę, budżet został przyjęty jednogłośnie (13 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się).
Podjęto również uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej, która została pozytywnie zaopiniowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową i przyjęta bez głosów sprzeciwu (13 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się).
Rada podjęła kilka uchwał dotyczących udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Chrzanowskiemu na różne cele, w tym na postępowanie ze zwierzętami wolnożyjącymi oraz na funkcjonowanie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Wszystkie uchwały przeszły jednogłośnie.
Podjęto uchwały dotyczące pomocy finansowej na obsługę publicznego transportu zbiorowego oraz na organizowanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej. Uchwały przeszły jednogłośnie.
Rada podjęła uchwały dotyczące zasad korzystania z lokali użytkowych oraz przyjęcia programu usług społecznych na rok 2025, wprowadzając odpłatność za niektóre usługi. Uchwały te również zostały przyjęte bez głosów sprzeciwu.
Na zakończenie sesji Przewodniczący Rady oraz Burmistrz złożyli życzenia mieszkańcom z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia, życząc zdrowia, spokoju oraz radości w nadchodzącym roku.
Sesja zakończyła się z zamknięciem porządku obrad przez Przewodniczącego Rady.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.