Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Składanie wniosków o zmianę porządku obrad.
4.
Przyjęcie porządku obrad.
5.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Alwernia na 2024 rok.
6.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2025.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia ważności wyborów Sołtysa i Rady Sołeckiej w jednostce pomocniczej Gminy Alwernia.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwo Małopolskiemu na realizację zadania pn. „Budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej nr 780 w miejscowości Brodła (odc. 090 km 2+161,17 – 2+266,00)”.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego
w spółce Zakład Usług Komunalnych w Alwerni Sp. z.o.o w Alwerni i objęcie nowych udziałów przez Gminę Alwernia.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały VIII/6/2022 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 19 lipca 2022 roku w sprawie powierzenia wykonywania zadania publicznego spółce Zakład Usług Komunalnych w Alwerni Sp. z.o.o w Alwerni i wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego w spółce Zakład Usług Komunalnych i objęcie nowych udziałów przez Gminę Alwernia.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę na cele handlowe fragmentu nieruchomości oznaczonej nr działki 1443 o pow. 0,1034 ha (do dzierżawy 0,0022 ha) obręb Alwernia.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Alwernia.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Alwernia.
17.
Przesunięcie pkt. 15 po pkt 4.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Radnych Rady Miejskiej w Alwerni w skład Kapituły podejmującej uchwałę w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Alwernia” oraz wpisu do Złotej Księgi Gminy Alwernia.
19.
Włączenie do porządku obrad uchwały powołania Radnych Rady Miejskiej w Alwerni w skład Kapituły podejmującej uchwałę w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Alwernia” oraz wpisu do Złotej Księgi Gminy Alwernia.
20.
Włączenie do porządku obrad uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Alwerni na 2024 i 2025 r.
21.
Włączenie do porządku obrad uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/16/2023 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 23 lutego 2023 r. w sprawie zasad i trybu nadawania tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Alwernia” oraz ustanowienia Złotej Księgi Gminy Alwernia.
22.
Włączenie do porządku obrad uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IV/52/2024 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie: udzielenia dotacji Rzymskokatolickiej Parafii pw. Św. Wawrzyńca w Regulicach na realizację zadania pn.„Renowacja zabytkowego kościoła pod wezwaniem
Św. Wawrzyńca w miejscowości Regulice Gmina Alwernia”, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
23.
• Włączenie do porządku sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Alwernia za • 2023 r.
24.
Włączenie do porządku sprawozdania z oceny zasobów Pomocy Społecznej za rok 2023.
25.
włączenie do porządku obrad uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie Burmistrza Gminy
26.
włączenie do porządku obrad uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie Burmistrza Gminy
27.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Radnych Rady Miejskiej w Alwerni w skład Kapituły podejmującej uchwałę w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Alwernia” oraz wpisu do Złotej Księgi Gminy Alwernia.
28.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/16/2023 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 23 lutego 2023 r. w sprawie zasad i trybu nadawania tytułu „Honorowy Obywatel Gminy Alwernia” oraz ustanowienia Złotej Księgi Gminy Alwernia.
29.
Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Alwernia za 2023 r. Przyjęcie sprawozdania z oceny zasobów Pomocy Społecznej za rok 2023.
30.
Podjęcie uchwały w sprawie zasad udzielenia dotacji Rzymskokatolickiej Parafii pw. Św. Wawrzyńca w Regulicach na realizację zadania pn.„Renowacja zabytkowego kościoła pod wezwaniem Św. Wawrzyńca w miejscowości Regulice Gmina Alwernia”, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
31.
Głosowanie załącznika do uchwały w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Alwernia.
32.
Przyjęcie sprawozdania z oceny zasobów Pomocy Społecznej za rok 2023.
33.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie Bumistrza Gminy Alwernia.
34.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie Burmistrza Gminy Alwernia.